Tur eller?

För ca. 4 månader sedan satte jag in en hormonspiral hos barnmorskan. Allt har gått bra och första 6 veckorna hade jag mens/blödningar lite då och då.

Igår så kom jag på att jag inte hade fått mens på över 2 månader, brösten var ömma och det kändes allmänt skumt.

När ja åt p-piller så fick jag ju mens varje månad så jag är inte riktigt van vid att den är så oregelbunden, har ju trots allt ätit p-piller sen jag var 13 år.

Ivilket fall köpte jag ett graviditetstest idag för säkerhetsskull.

Det var negativt.

Tur antar jag, jag äter ju mediciner som kan skada barnet vid en graviditet plus att spiralen kan skada barnet. Det hade helt enkelt fått bli en abort för att jag inte är redo och barnet hade varit skadat för livet.

Jag vill så gärna ha barn... Men det går inte just nu, varken jag eller sambon har jobb, jag mår inte bra psykiskt och alla omständigheter känns fel.

Ändå så längtar jag så mycket...//thaths all for now


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0